szk_oferuje
| Szkoła oferuje | 
| 100% kadry pedagogicznej posiada wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym.  Zatrudniamy następujących specjalistów:  
                         Otrzymaliśmy certyfikaty: ·          Certyfikat  europejski  „The Children of Europe”   ·          Tytuł „ Koszaliński Lider Edukacji’2006”  ·          Certyfikat „Fair Play” w Polsce        ·          Certyfikat Szkoły „Przyjaznej uczniom – Super szkoła”     ·          Tytuł „Lidera integracji”  rzecznik Praw Dziecka CODN Warszawa  ·          Certfikat Zachodniopomorskiej  Szkoły Jakości  ·          Nagroda i tytuł „ Mistrza Zbiórki Książek”  w kategorii  „Szkoły i placówki oświatowe w miejscowościach” Fundacja ABC XXI.  ·          Certyfikat  europejski  „The Children of Europe” ·          Tytuł „ Koszaliński Lider Edukacji’2006”                                                                 Zajęcia pozalekcyjne:              ·   Polonistyczne ·   Matematyczne  ·   Historyczne  ·   Ekologiczne  ·   Plastyczne  ·   Informatyczne  ·   Europejskie  ·   Językowe  ·  Teatralne  ·  Taneczne  ·  Sportowe  ·  Muzykoterapia  ·  Arteterapia  ·   Surdoterapia                                        Oferta dydaktyczno - wychowawcza szkoły:  
                                                                               Oferta dydaktyczna szkoły:     
 - klasy I-III – język angielski,   - klasy II-V – informatyka,  - klasy IV-VI – język niemiecki   
  Intergacja:  By integracja mogła odnieść sukces wymaga spełnienia określonych warunków. Planowanie i strukturalizacja oddziaływań na dziecko muszą być wystawione na konkretne bodźce stymulujące. Dziecko w naszej szkole jest zachęcane i motywowane do przejawiania własnej aktywności. Nauczyciel odgrywa w tym procesie czynną rolę, modeluje te zachowania dobrze znając potrzeby i możliwości dziecka. W tym układzie to nauczyciel wybiera i daje dziecku zadania, oczekuje że dziecko ja wykona. I tak w klasie, liczącej 18-20 dzieci każde z nich ma różne potrzeby i nauczyciel je uwzględnia. W sytuacji dziecka niepełnosprawnego, które gorzej widzi, słysz rozumie, to przecież nauczyciel dostosowuje zadania do możliwości dziecka, uwzględniając jego specyficzne cechy i ograniczenia. Uwzględnianie tej dziecięcej różnorodności to nowy sposób podejścia do edukacji w grupie zróżnicowanej. Nie uwzględnienie w nauczaniu tego, iż dzieci mają różne uwzględnienia językowe, fizyczne, matematyczne, komunikacyjne; stawianie wszystkim jednakowych wymagań stanowi o zaniedbaniu możliwości pedagogicznych. W grupie dzieci niepełnosprawnych też są dzieci z różnymi uzdolnieniami i pomimo swoich ograniczeń w jednej dziedzinie, mogą być dobre w innej. Ale należy też pamiętać, że brak w jednej dziedzinie może wpływać na inną, np. dziecko z trudnościami językowymi często słabiej nawiązuje kontakty z innymi. w procesie kształcenia i przy doborze zadań uwzględniamy więc potrzeby dzieci oraz powiązania między różnymi aspektami funkcjonowania dzieci, żeby nauczanie było skuteczne i wspierało ich rozwój. Nauczyciel podkreśla wkład każdego ucznia, gdyż wykonanie nawet części zadania ma wartość. Dużą rolę w klasach integracyjnych w naszej szkole odgrywają zajęcia o charakterze wychowawczym, które tworzą klimat i atmosferę szkoły. bo tak naprawdę szkoła jest takim miejscem, gdzie dzieci - oprócz nauki - mogą wejść ze sobą w swobodne relacje. Odnajdują wówczas swoją tożsamość i uczą się artykułować swoje potrzeby. Te żywe więzi międzyludzkie powstają z odkrycia, kim jest jedna osoba dla drugiej, rodzą się z radości jaką odnajdują dzieci we wzajemnym byciu ze sobą, z poczucia iż mogą sobie pomóc i rzeczywiście pomagają "przejść przez każdy dzień". Nauczyciele troszczą się o osobny rozwój dzieci, o prawidłowy efekt społeczny i emocjonalny. Szkoła nasza jest otwarta na współpracę z rodzicami i realizuje wiele form zachęcania do kontaktów. To rodzice są motorem zmian. Włączenie dziecka niepełnosprawnego do naszych środowisk zaczyna się od ich miłości do dziecka, od widzenia w nim unikalnych wartości, by stało się cenionym człowiekiem w życiu społecznym.  W opinii dzieci i rodziców: ·  przynosi obustronne korzyści, przełamuje wszelkie bariery dzielące jednych od drugich, ·  chroni przed izolacją ·  uczy w naturalny sposób tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości, serdeczności, ·  rozwija każde dziecko we wszystkich strefach: poznawczej, społecznej, emocjonalnej,  fizycznej i duchowej, ·  uczy wzajemnej akceptacji w oparciu o życzliwe odnoszenie się do innych, ·  umożliwia odkrywanie swoich zainteresowań i predyspozycji, ·  powoduje wzrost motywacji do działania, nauki, oraz dorównywania innym, ·  uczy radości z "dawania" ·  rozbudza świadomość tego, że wszyscy ludzie mają równe prawa, choć mają różne możliwości, ·  ułatwia budowanie obrazu własnej osoby, ·  daje możliwości zabawy i nauki z kolegą, który pracuje wolniej i słabiej, ·  wzbogaca wiedzę o różnych schorzeniach i sposobach postępowania z nimi, ·  pozwala zdobywać doświadczenie, że w szkole liczy się nie tylko wiedza, ale i serce, ·  łagodzi obyczaje (dzieci są mniej agresywne, obserwuje się więcej cierpliwości, taktu i kultury osobistej, ·  uczy mądrze sobie nawzajem, pomagać bez wyręczania się, ·  powoduje szersze spojrzenie na świat, większą wrażliwość na drugiego człowieka, ·  rodzi wiarę we własne siły, pomaga przełamywać bariery nieśmiałości, ·  powoduje czynne uczestnictwo w życiu klasy, ·  pomaga pozbyć się egoizmu, uczy rozumieć innych, ·  umożliwia przyswojenie pozytywnych form zachowań, ·  rozwija samodzielność, powoduje zanik niezdrowej rywalizacji na rzecz zgodnego współdziałania, ·  żadne dziecko ani jego rodzice nie muszą się martwić, że z powodu określonych niepełnosprawności czy braków dziecko zostanie wyłączone z grupy lub zaakceptowane w mniejszym stopniu. 
 W opinii pedagogów: ·         daje pełne możliwości traktowania indywidualnie każdego dziecka, ·         pozwala łatwo odkryć dzieci wybitnie zdolne, ·         pozwala dostosować program do możliwości i potrzeb konkretnego dziecka, ·         wzbogaca doświadczenie jako pedagoga i jako człowieka, ·         pozwala podmiotowo traktować każde dziecko, ·         eliminuje postawy litości i nadmiernej opiekuńczości na rzecz pełnej akceptacji, ·         rozwija aktywność twórczą nauczyciela, wymaga dodatkowego zaangażowania, jest bardzo czasochłonna wymusza posiadanie pomocy naukowych, ·         zmienia nasz stosunek do dzieci niepełnosprawnych, staje się on mniej tkliwy, sugeruje nie wyręczać ale mądrze wymagać, ·         zmienia styl pracy - musi on dostosować się do ucznia i jego możliwości, ·         musi być elastyczny i otwarty, liczyć się z koniecznością zmian w planie pracydanego dnia, ·         łagodzi obyczaje, łatwiej jest pracować w takiej grupie, mają w niej miejsce wzloty i upadki, ·         nie wszyscy rodzice są jednakowo zaangażowani, niektórzy są zbyt wymagający i mają niekiedy zbyt duże oczekiwania, a przecież zdarza się tak, że dzieci zdrowe opanowały materiał w stopniu zadowalającym, a dzieci niepełnosprawne osiągnęły więcej niż można się było po nich spodziewać, chociaż nie każdy to docenia, · praca w tak różnorodnej grupie zachęca, prowokuje do poszukiwania nowych form i metod pracy. 
 | 
 
							