szk_oferuje

 

 

Szkoła oferuje

100% kadry pedagogicznej posiada wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym.  Zatrudniamy następujących specjalistów:

  •        surdopedagogów, 
  •        tyflopedagogów,
  •        logopedę,
  •        terapeutów,
  •        rehabilitanta,
  •        oligofrenopedagogów.

                      

Otrzymaliśmy certyfikaty:

·          Certyfikat  europejski  „The Children of Europe”  

·          Tytuł „ Koszaliński Lider Edukacji’2006” 

·          Certyfikat „Fair Play” w Polsce       

·          Certyfikat Szkoły „Przyjaznej uczniom – Super szkoła”    

·          Tytuł „Lidera integracji”  rzecznik Praw Dziecka CODN Warszawa

·          Certfikat Zachodniopomorskiej  Szkoły Jakości

·          Nagroda i tytuł „ Mistrza Zbiórki Książek”  w kategorii  „Szkoły i placówki oświatowe w miejscowościach” Fundacja ABC XXI.

·          Certyfikat  europejski  „The Children of Europe”

·          Tytuł „ Koszaliński Lider Edukacji’2006”                                     

                        

Zajęcia pozalekcyjne:             

·   Polonistyczne

·   Matematyczne

·   Historyczne 

·   Ekologiczne

·   Plastyczne

·   Informatyczne

·   Europejskie

·   Językowe

·  Teatralne

·  Taneczne

·  Sportowe

·  Muzykoterapia

·  Arteterapia

·   Surdoterapia

                                      Oferta dydaktyczno - wychowawcza szkoły:

  •        zajęcia terapeutyczne – relaksacyjne w klasach integracyjnych
  •       świetlica szkolna czynna w godz. 7:00 -16:00
  •       stołówka szkolna (obiady wydawane są od godz. 12 do 13)
  •       opieka medyczna, rehabilitanta 
  •       przeciwdziałanie zagrożeniom i patologiom,promocja zdrowia
  •       opieka pedagoga,  logopedy
  •       współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną
  •       współpraca ze środowiskiem lokalnym
  •       ścisła współpraca z Rodzicami
  •       biblioteka szkolna

                                     

                                       Oferta dydaktyczna szkoły:   

  • gimnastyka korekcyjna
  • rehabilitacja dla dzieci  niepełnosprawnych 
  • praca z uczniem zdolnym praca z uczniem mającym  problemy w nauce
  • gry i zabawy ruchowe
  • zajęcia na basenie (klasy II-ie) 
  • dodatkowe zajęcia obowiązkowe:

- klasy I-III – język angielski,

 - klasy II-V – informatyka,

- klasy IV-VI – język niemiecki 

  •  ciekawe wycieczki,
  •  "zielone szkoły",
  •  imprezy         

 Intergacja:

By integracja mogła odnieść sukces wymaga spełnienia określonych warunków. Planowanie i strukturalizacja oddziaływań na dziecko muszą być wystawione na konkretne bodźce stymulujące. Dziecko w naszej szkole jest zachęcane i motywowane do przejawiania własnej aktywności. Nauczyciel odgrywa w tym procesie czynną rolę, modeluje te zachowania dobrze znając potrzeby i możliwości dziecka. W tym układzie to nauczyciel wybiera i daje dziecku zadania, oczekuje że dziecko ja wykona. I tak w klasie, liczącej 18-20 dzieci każde z nich ma różne potrzeby i nauczyciel je uwzględnia. W sytuacji dziecka niepełnosprawnego, które gorzej widzi, słysz rozumie, to przecież nauczyciel dostosowuje zadania do możliwości dziecka, uwzględniając jego specyficzne cechy i ograniczenia. Uwzględnianie tej dziecięcej różnorodności to nowy sposób podejścia do edukacji w grupie zróżnicowanej. Nie uwzględnienie w nauczaniu tego, iż dzieci mają różne uwzględnienia językowe, fizyczne, matematyczne, komunikacyjne; stawianie wszystkim jednakowych wymagań stanowi o zaniedbaniu możliwości pedagogicznych. W grupie dzieci niepełnosprawnych też są dzieci z różnymi uzdolnieniami i pomimo swoich ograniczeń w jednej dziedzinie, mogą być dobre w innej. Ale należy też pamiętać, że brak w jednej dziedzinie może wpływać na inną, np. dziecko z trudnościami językowymi często słabiej nawiązuje kontakty z innymi. w procesie kształcenia i przy doborze zadań uwzględniamy więc potrzeby dzieci oraz powiązania między różnymi aspektami funkcjonowania dzieci, żeby nauczanie było skuteczne i wspierało ich rozwój. Nauczyciel podkreśla wkład każdego ucznia, gdyż wykonanie nawet części zadania ma wartość. Dużą rolę w klasach integracyjnych w naszej szkole odgrywają zajęcia o charakterze wychowawczym, które tworzą klimat i atmosferę szkoły. bo tak naprawdę szkoła jest takim miejscem, gdzie dzieci - oprócz nauki - mogą wejść ze sobą w swobodne relacje. Odnajdują wówczas swoją tożsamość i uczą się artykułować swoje potrzeby. Te żywe więzi międzyludzkie powstają z odkrycia, kim jest jedna osoba dla drugiej, rodzą się z radości jaką odnajdują dzieci we wzajemnym byciu ze sobą, z poczucia iż mogą sobie pomóc i rzeczywiście pomagają "przejść przez każdy dzień". Nauczyciele troszczą się o osobny rozwój dzieci, o prawidłowy efekt społeczny i emocjonalny. Szkoła nasza jest otwarta na współpracę z rodzicami i realizuje wiele form zachęcania do kontaktów. To rodzice są motorem zmian. Włączenie dziecka niepełnosprawnego do naszych środowisk zaczyna się od ich miłości do dziecka, od widzenia w nim unikalnych wartości, by stało się cenionym człowiekiem w życiu społecznym.

W opinii dzieci i rodziców: 

·  przynosi obustronne korzyści, przełamuje wszelkie bariery dzielące jednych od drugich,

·  chroni przed izolacją

·  uczy w naturalny sposób tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości, serdeczności,

·  rozwija każde dziecko we wszystkich strefach: poznawczej, społecznej, emocjonalnej,  fizycznej i duchowej,

·  uczy wzajemnej akceptacji w oparciu o życzliwe odnoszenie się do innych,

·  umożliwia odkrywanie swoich zainteresowań i predyspozycji,

·  powoduje wzrost motywacji do działania, nauki, oraz dorównywania innym,

·  uczy radości z "dawania"

·  rozbudza świadomość tego, że wszyscy ludzie mają równe prawa, choć mają różne możliwości,

·  ułatwia budowanie obrazu własnej osoby,

·  daje możliwości zabawy i nauki z kolegą, który pracuje wolniej i słabiej,

·  wzbogaca wiedzę o różnych schorzeniach i sposobach postępowania z nimi,

·  pozwala zdobywać doświadczenie, że w szkole liczy się nie tylko wiedza, ale i serce,

·  łagodzi obyczaje (dzieci są mniej agresywne, obserwuje się więcej cierpliwości, taktu i kultury osobistej,

·  uczy mądrze sobie nawzajem, pomagać bez wyręczania się,

·  powoduje szersze spojrzenie na świat, większą wrażliwość na drugiego człowieka,

·  rodzi wiarę we własne siły, pomaga przełamywać bariery nieśmiałości,

·  powoduje czynne uczestnictwo w życiu klasy,

·  pomaga pozbyć się egoizmu, uczy rozumieć innych,

·  umożliwia przyswojenie pozytywnych form zachowań,

·  rozwija samodzielność, powoduje zanik niezdrowej rywalizacji na rzecz zgodnego współdziałania,

·  żadne dziecko ani jego rodzice nie muszą się martwić, że z powodu określonych niepełnosprawności czy braków dziecko zostanie wyłączone z grupy lub zaakceptowane w mniejszym stopniu.

 

W opinii pedagogów:

·         daje pełne możliwości traktowania indywidualnie każdego dziecka,

·         pozwala łatwo odkryć dzieci wybitnie zdolne,

·         pozwala dostosować program do możliwości i potrzeb konkretnego dziecka,

·         wzbogaca doświadczenie jako pedagoga i jako człowieka,

·         pozwala podmiotowo traktować każde dziecko,

·         eliminuje postawy litości i nadmiernej opiekuńczości na rzecz pełnej akceptacji,

·         rozwija aktywność twórczą nauczyciela, wymaga dodatkowego zaangażowania, jest bardzo czasochłonna wymusza posiadanie pomocy naukowych,

·         zmienia nasz stosunek do dzieci niepełnosprawnych, staje się on mniej tkliwy, sugeruje nie wyręczać ale mądrze wymagać,

·         zmienia styl pracy - musi on dostosować się do ucznia i jego możliwości,

·         musi być elastyczny i otwarty, liczyć się z koniecznością zmian w planie pracydanego dnia,

·         łagodzi obyczaje, łatwiej jest pracować w takiej grupie, mają w niej miejsce wzloty i upadki,

·         nie wszyscy rodzice są jednakowo zaangażowani, niektórzy są zbyt wymagający i mają niekiedy zbyt duże oczekiwania, a przecież zdarza się tak, że dzieci zdrowe opanowały materiał w stopniu zadowalającym, a dzieci niepełnosprawne osiągnęły więcej niż można się było po nich spodziewać, chociaż nie każdy to docenia,

·         praca w tak różnorodnej grupie zachęca, prowokuje do poszukiwania nowych form i metod pracy. 

 

Wytworzył:
Matylda Wojciechowska
Udostępnił:
Michalczyk Radosław
(2003-09-16 14:20:49)
Ostatnio zmodyfikował:
Wojciechowska Matylda
(2010-10-24 20:15:10)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki