szk_oferuje
Szkoła oferuje |
100% kadry pedagogicznej posiada wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym. Zatrudniamy następujących specjalistów:
Otrzymaliśmy certyfikaty: · Certyfikat europejski „The Children of Europe” · Tytuł „ Koszaliński Lider Edukacji’2006” · Certyfikat „Fair Play” w Polsce · Certyfikat Szkoły „Przyjaznej uczniom – Super szkoła” · Tytuł „Lidera integracji” rzecznik Praw Dziecka CODN Warszawa · Certfikat Zachodniopomorskiej Szkoły Jakości · Nagroda i tytuł „ Mistrza Zbiórki Książek” w kategorii „Szkoły i placówki oświatowe w miejscowościach” Fundacja ABC XXI. · Certyfikat europejski „The Children of Europe” · Tytuł „ Koszaliński Lider Edukacji’2006” Zajęcia pozalekcyjne: · Polonistyczne · Matematyczne · Historyczne · Ekologiczne · Plastyczne · Informatyczne · Europejskie · Językowe · Teatralne · Taneczne · Sportowe · Muzykoterapia · Arteterapia · Surdoterapia Oferta dydaktyczno - wychowawcza szkoły:
Oferta dydaktyczna szkoły:
- klasy I-III – język angielski, - klasy II-V – informatyka, - klasy IV-VI – język niemiecki
Intergacja: By integracja mogła odnieść sukces wymaga spełnienia określonych warunków. Planowanie i strukturalizacja oddziaływań na dziecko muszą być wystawione na konkretne bodźce stymulujące. Dziecko w naszej szkole jest zachęcane i motywowane do przejawiania własnej aktywności. Nauczyciel odgrywa w tym procesie czynną rolę, modeluje te zachowania dobrze znając potrzeby i możliwości dziecka. W tym układzie to nauczyciel wybiera i daje dziecku zadania, oczekuje że dziecko ja wykona. I tak w klasie, liczącej 18-20 dzieci każde z nich ma różne potrzeby i nauczyciel je uwzględnia. W sytuacji dziecka niepełnosprawnego, które gorzej widzi, słysz rozumie, to przecież nauczyciel dostosowuje zadania do możliwości dziecka, uwzględniając jego specyficzne cechy i ograniczenia. Uwzględnianie tej dziecięcej różnorodności to nowy sposób podejścia do edukacji w grupie zróżnicowanej. Nie uwzględnienie w nauczaniu tego, iż dzieci mają różne uwzględnienia językowe, fizyczne, matematyczne, komunikacyjne; stawianie wszystkim jednakowych wymagań stanowi o zaniedbaniu możliwości pedagogicznych. W grupie dzieci niepełnosprawnych też są dzieci z różnymi uzdolnieniami i pomimo swoich ograniczeń w jednej dziedzinie, mogą być dobre w innej. Ale należy też pamiętać, że brak w jednej dziedzinie może wpływać na inną, np. dziecko z trudnościami językowymi często słabiej nawiązuje kontakty z innymi. w procesie kształcenia i przy doborze zadań uwzględniamy więc potrzeby dzieci oraz powiązania między różnymi aspektami funkcjonowania dzieci, żeby nauczanie było skuteczne i wspierało ich rozwój. Nauczyciel podkreśla wkład każdego ucznia, gdyż wykonanie nawet części zadania ma wartość. Dużą rolę w klasach integracyjnych w naszej szkole odgrywają zajęcia o charakterze wychowawczym, które tworzą klimat i atmosferę szkoły. bo tak naprawdę szkoła jest takim miejscem, gdzie dzieci - oprócz nauki - mogą wejść ze sobą w swobodne relacje. Odnajdują wówczas swoją tożsamość i uczą się artykułować swoje potrzeby. Te żywe więzi międzyludzkie powstają z odkrycia, kim jest jedna osoba dla drugiej, rodzą się z radości jaką odnajdują dzieci we wzajemnym byciu ze sobą, z poczucia iż mogą sobie pomóc i rzeczywiście pomagają "przejść przez każdy dzień". Nauczyciele troszczą się o osobny rozwój dzieci, o prawidłowy efekt społeczny i emocjonalny. Szkoła nasza jest otwarta na współpracę z rodzicami i realizuje wiele form zachęcania do kontaktów. To rodzice są motorem zmian. Włączenie dziecka niepełnosprawnego do naszych środowisk zaczyna się od ich miłości do dziecka, od widzenia w nim unikalnych wartości, by stało się cenionym człowiekiem w życiu społecznym. W opinii dzieci i rodziców: · przynosi obustronne korzyści, przełamuje wszelkie bariery dzielące jednych od drugich, · chroni przed izolacją · uczy w naturalny sposób tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości, serdeczności, · rozwija każde dziecko we wszystkich strefach: poznawczej, społecznej, emocjonalnej, fizycznej i duchowej, · uczy wzajemnej akceptacji w oparciu o życzliwe odnoszenie się do innych, · umożliwia odkrywanie swoich zainteresowań i predyspozycji, · powoduje wzrost motywacji do działania, nauki, oraz dorównywania innym, · uczy radości z "dawania" · rozbudza świadomość tego, że wszyscy ludzie mają równe prawa, choć mają różne możliwości, · ułatwia budowanie obrazu własnej osoby, · daje możliwości zabawy i nauki z kolegą, który pracuje wolniej i słabiej, · wzbogaca wiedzę o różnych schorzeniach i sposobach postępowania z nimi, · pozwala zdobywać doświadczenie, że w szkole liczy się nie tylko wiedza, ale i serce, · łagodzi obyczaje (dzieci są mniej agresywne, obserwuje się więcej cierpliwości, taktu i kultury osobistej, · uczy mądrze sobie nawzajem, pomagać bez wyręczania się, · powoduje szersze spojrzenie na świat, większą wrażliwość na drugiego człowieka, · rodzi wiarę we własne siły, pomaga przełamywać bariery nieśmiałości, · powoduje czynne uczestnictwo w życiu klasy, · pomaga pozbyć się egoizmu, uczy rozumieć innych, · umożliwia przyswojenie pozytywnych form zachowań, · rozwija samodzielność, powoduje zanik niezdrowej rywalizacji na rzecz zgodnego współdziałania, · żadne dziecko ani jego rodzice nie muszą się martwić, że z powodu określonych niepełnosprawności czy braków dziecko zostanie wyłączone z grupy lub zaakceptowane w mniejszym stopniu.
W opinii pedagogów: · daje pełne możliwości traktowania indywidualnie każdego dziecka, · pozwala łatwo odkryć dzieci wybitnie zdolne, · pozwala dostosować program do możliwości i potrzeb konkretnego dziecka, · wzbogaca doświadczenie jako pedagoga i jako człowieka, · pozwala podmiotowo traktować każde dziecko, · eliminuje postawy litości i nadmiernej opiekuńczości na rzecz pełnej akceptacji, · rozwija aktywność twórczą nauczyciela, wymaga dodatkowego zaangażowania, jest bardzo czasochłonna wymusza posiadanie pomocy naukowych, · zmienia nasz stosunek do dzieci niepełnosprawnych, staje się on mniej tkliwy, sugeruje nie wyręczać ale mądrze wymagać, · zmienia styl pracy - musi on dostosować się do ucznia i jego możliwości, · musi być elastyczny i otwarty, liczyć się z koniecznością zmian w planie pracydanego dnia, · łagodzi obyczaje, łatwiej jest pracować w takiej grupie, mają w niej miejsce wzloty i upadki, · nie wszyscy rodzice są jednakowo zaangażowani, niektórzy są zbyt wymagający i mają niekiedy zbyt duże oczekiwania, a przecież zdarza się tak, że dzieci zdrowe opanowały materiał w stopniu zadowalającym, a dzieci niepełnosprawne osiągnęły więcej niż można się było po nich spodziewać, chociaż nie każdy to docenia, · praca w tak różnorodnej grupie zachęca, prowokuje do poszukiwania nowych form i metod pracy.
|